Joline Personlig Tränare & Diabetes Typ 1

Direktlänk till inlägg 30 juni 2012

Land Och Rike Runt...

Av Joline - 30 juni 2012 11:19

 


Land och rike runt med alla matlådor, då denna helg kommer att tillbringas i Mollösund för att fira en vän som fyllt 25 år  ska bli så kul.. en liten mini semester.

 

Men jag kommer äta min mat, så van vid den nu att jag inte vill äta något annat, förutom någon gång ibland.. kan också slinka ner någon chokladbit eller två   ..men nu har jag varit i Turkiet och även jobbat natt hela förra veckan, så måste komma tillbaka på banan igen så denna helg blir det ingen annan mat..

 

Igår var energin på en fruktansvärd låg nivå att jag näst intill tänkte strunta i mitt kära ben pass, kommer aldrig att lägga ben på fredagar igen, fy men det gick förvånansvärt bra, tagga till med lite musik innan och under passet var jag fokuserad till max, och kände att nu KÖR JAG BARA PÅ!!! Och det gjorde jag. Eftersom jag inte Kommer träna något i helgen så det var bara att klämma ut det sista     Från att inte haft någon energi till att jag bara skifta och det blev såå bra, Ibland kan faktiskt de passen man inte alls känner att gå på bli det som man faktiskt fick ut mest av  

 

körde följande...

 

 

Brukar köra med fri stång men då jag kände mig orkeslös till en början va jag bekväm och tog maskinen..

körde 4*15 

3 på 40kg 1 på 50kg

 

 

 

4*15 30 kg blev även någon med fler repetioner och lite lättare vikt då..

 

 

 

4*8-10 repetioner 150 kg 1*6 på 175kg 

 

 

 

4*12-15 repetioner körde med lätta vikter..

 

 

 

Avslutade med denna övning och det känns verkligen i baksida lår och rumpa idag.. 

bra bra, då vet man att det man gjort har gjort nytta så att säga.. 

tror jag körde 4*8-12 repetioner på 40 kg sen va det bye bye för mig, fanns inte en torr fläck på mig när jag va klar, körde även 30 min på crosstrainern.. sen skrek kroppen efter MAT kan jag säga... 

 

Bilder efter gårdagens pass och hur benen har format sig sakta men säkert..

Bra med kort, eftersom man kan tycka att det står helt still.. men går man tillabaka och kollar så ser man endå att det hänt lite i utvecklingen.. 
Mina allra första före bilder va hemska att ta men nu är jag så glad att jag faktiskt tog dem då jag ser att det skalats av en del..   Sen tar det tid, inget som händer på en vecka direkt.. nä nu fixa mig för snart kommer jag bli uppplockad och åka vidare till Mollösund...   

 

 

 

 

Reaultat efter en period på ca 6-8 veckor dessa före bilder är från maj/juni. Mina allra första före bilder är från februari. 

 

 

Före                          Efter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joline - 23 oktober 2013 00:01

Har inte bloggat på väldigt länge..så därför väljer jag att skippa detta ett bra tag framöver, då tiden tyvärr inte finns just nu! men jätte kul att just du hitta hit! :-) finns möjlighet och intresse att följa mig på instagram där jag uppdaterar bet...

Av Joline - 18 juni 2013 10:10

I helgen var jag och några vänner på alströmertrofen nybörjartävling i classic bb, bodyfitness och bodybuilding :-) riktigt kul och grymt duktiga deltagare!! Och vilken motivation man själv får, en riktig kick! I söndags var det först PT kund på ...

Av Joline - 8 juni 2013 22:48

Jag är nu äntligen hemma!! Borta bra men hemma bäst, Var dock otroligt jobbigt att ta farväll av all på skolan. Jag grät och skratta om vart annat. fyy =( men som sagt vi ses snart igen. Kramar i massor till er alla!!!     Vi hade också sista ...

Av Joline - 26 maj 2013 12:41

   Natten mellan torsdag och fredag så vakna jag utav att min insúlin pump larma!!! jaha stop i slangen tänkte jag... Men icke =( Knapp fel, hade varit intryckt längre än 3min..detta har häntmig en gång tidagre..den är helt sönder och man får byta ...

Av Joline - 23 maj 2013 21:47

I måndags vid 10-fikat fick jag svar att jag klarat alla 4 delarna på den Teoretisk delen av av PT provet. Näringslära, muskelfysiologi, träningslära Och beteende. GÖTT!!!! säger jag sååå underbart skönt och det käns verkligen toppen bra    Nu har...

Joline


Välkommen! Joline heter jag, haft typ 1 diabetes sen 2års ålder. Med tanke på att jag har Diabetes har jag alltid behövt tänka på min kost samt att regelbunden träning är viktig för att jag ska må bra.

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Fråga Mig

2 besvarade frågor

Länkar


Skapa flashcards