Joline Personlig Tränare & Diabetes Typ 1

Alla inlägg under juni 2012

Av Joline - 24 juni 2012 11:42

 



Blev en sen morgonpromenad idag ute på Asperö på 60 min i bra tempo. 
Ön är ju inte så jätte stor så gick runt både här och där.   
Men det viktiga är ju faktisk att man bara gör det, inte vart man går. Sen är detju alltid betydligt trevligare att gå i en miljö som tilltalar en.

Innan promenaden så låg mitt blodsocker på 7,8 bra start på morgonen. efter låg det på 4,6 då var det dags för en frukost som bestod av min fil med musli och två pumpernickelbröd med kalkon och sallad på! 

 

 

 

Denna vackan som varit är jag inte speciellt nöjd med varken maten eller träningen då jag i och för sig jobbat natt, så är verkligen taggad för denna veckan som komma ska att få köra mitt orginal schema igen, blev tre pass denna veckan, hade tänkt köra mitt vanliga upplägg med gym fyra-fem gånger men blev istället ett gympass med bröst/axlar sen ett combat & body pump pass. Att gå på pass tycker jag är en höjdare när man känner att motivationen börjar att svacka lite, kan hända att jag kommer lägga in lite pass nu i veckan istället för att variera mig, får se hur det blir.. är ju så förälskad i bodyCombat   

 

 

Av Joline - 23 juni 2012 22:26

                                       

 

 

När jag var två år så fick jag diabetes typ 1.

Detta innebär då att min egen insulinprodukton är helt ur

funktion ochjag måste injicera insulin med hjälp av en spruta. Tidigt fick jag lära mig att kosten och regelbunden motion var mycket viktig för att jag skulle må bra. 
Från början var det fotboll och innebandy som var den bästa motionsformen tyckte jag. Men när jag var 16 år så blev muskler och gym det som 

kom att bli min stora passion. Träningen kom verkligen i 1:a hand.

Min diabetes fick liksom bara hänga på bäst den ville.

Men för två år sen började jag att gå med i en diabetesgrupp 

tillsammans med andra tjejer i min ålder där vi fick utbyta kunskap

och ge varandra stöd med hjälp av både dietist och diabetessjuksköterska.

Då jag länge och väl hållit på och kämpat med min träning dels för att bygga muskler, men framför allt bli lite mer definierad så insåg jag att jag måste 

låta min Diabetes komma i 1:a hand, sen träningen.
Kommer aldrig att få de resultat jag drömmer om ifall jag inte ligger bra till i mina blodsockervärden och kanke börjar att ändra min kost och verkligen tänka på:

 

* Hur jag äter

* Vad jag äter

 

* När jag äter

 

Mitt motto är att min Diabetes inte ska hindra mig från att få de resultat som jag vill ha.   

 

Jag bestämde mig, och nu är tåget igång!   

 

 

Av Joline - 23 juni 2012 22:12

 



 



 








 


 







 



 


 


 


 


 


 


 


 


Med Start Från Februari


Gör om, Och Gör (ÄT) Rätt!   


















Av Joline - 23 juni 2012 20:39

    

 

Lättfil 2 dl

 

Naturell Ekologisk Musli 1/2 dl

 

Linfrön 1 msk

 

Kanel 1/2 msk

 

Canderell 2 msk

 

Hallon 1/2 dl

Av Joline - 23 juni 2012 20:31

    

 

Ett annat alternativ man kan göra med detta mål är att låta

 

det stå över natten.


Linfröna & muslin sväller och får en tjockare konsistens. 


Detta mättar lite mer än originalreceptet tycker jag.


Joline


Välkommen! Joline heter jag, haft typ 1 diabetes sen 2års ålder. Med tanke på att jag har Diabetes har jag alltid behövt tänka på min kost samt att regelbunden träning är viktig för att jag ska må bra.

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Fråga Mig

2 besvarade frågor

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards