Joline Personlig Tränare & Diabetes Typ 1

Direktlänk till inlägg 23 juli 2012

Ny Vecka, NYA Tag!!

Av Joline - 23 juli 2012 08:00

Jepp! Gårdagsen pass blev avklarat, kände att det fanns energi att ta nu efter 5 Dagars Vila. På mina vilo dagar så ligger jag på ett lägre kcal intag än vad jag annars gör på träningsdagar! Har dock inte gått på Vila Kcal inatget på alla dessa dagar som jag haft vila nu. Eftersom mitt jobb kräver en del lyft och mycket spring fram och tillbaka. Men i förrgår hade jag en ÄKTA vilo dag och hade verkligen energi igår trotts den, så det vara bara att gå och köra...

Passet gick oki, alltid lite tungt att komma tillbaka efter ett uppehåll, men det var endå kul och givande, kände mig stark till en början sen sinade energin iväg,   så då körde jag på lite lättare vikter..   

 

Min kost har jag ändrat lite i, ligger på samma uppdelning av 
protein, fett och kolhydrater Men äter nu samma mat till varje mål då detta känns just nu väldigt passande eftersom jag kommer jobba 14 dagar i sträck innan det blir en efterlängtad semster, så laga mat hinns inte med... Men det är ett måste så gör det lätt för mig!! Samt att ombyte är inte fel..  

 

Innan åt jag mer småmål, i form av kesella, keso, min special gröt, fil musli, frön, bär,nötter, olivolja, blandsallad, solrosrågbröd.... och allt detta som ska vägas upp...    


Sen behöver jag ju inte göra så mycket på samma gång, men tycker det är lika bra att slå på STORT när jag endå håller på.

 


 

 

Nu blir det istället större portioner och mindre variation, och det känns mer passande just nu, och skulle jag vilja variera mig så är det GULD VÄRT att jag har mina andra recept om jag skulle känna för lite keso kaka till mellanmål,istället för makrill i tomatså,   

 

Nu har det i och för sig bara gått 2 dagar, men märker att jag behöver ännu  mindre insulin till denna kost, får se hur det ser ut om några dagar! Blodsockret låg igår mellan 4,5-och 8,0 hela dagen och ett
dagligt totalt intag på insulin Novorapid 38,5 enheter.. så bra att man kan kolla sånt på sin Insulinpump..   



 

       

 

Frukost
Bulgur kokt 200g
1 Makrill i tomatsås
1 Äggvita Stekt
1 Äpple


Mellanmål
1 Äpple



Lunch
Bulgur kokt 200g
Kyckling 100g

2 Äggvita Stekt

1 Äpple

Skiva Tomat

 

1,5 tim Innan Träning
Bulgur kokt 200g

1 Makrill i tomatsås
1 Äggvita Stekt

 

TRÄNING   

 

 

EFTER
1 Apelsin

 

Hemma efter Passet blir det,
Bulgur kokt 200g
2 Äggvita stekt 

Kyckling 100g

Skiva Paprika

 

Nu På med Kockrocken och sälja lite fisk & Skaldjur!!   



    

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joline - 23 oktober 2013 00:01

Har inte bloggat på väldigt länge..så därför väljer jag att skippa detta ett bra tag framöver, då tiden tyvärr inte finns just nu! men jätte kul att just du hitta hit! :-) finns möjlighet och intresse att följa mig på instagram där jag uppdaterar bet...

Av Joline - 18 juni 2013 10:10

I helgen var jag och några vänner på alströmertrofen nybörjartävling i classic bb, bodyfitness och bodybuilding :-) riktigt kul och grymt duktiga deltagare!! Och vilken motivation man själv får, en riktig kick! I söndags var det först PT kund på ...

Av Joline - 8 juni 2013 22:48

Jag är nu äntligen hemma!! Borta bra men hemma bäst, Var dock otroligt jobbigt att ta farväll av all på skolan. Jag grät och skratta om vart annat. fyy =( men som sagt vi ses snart igen. Kramar i massor till er alla!!!     Vi hade också sista ...

Av Joline - 26 maj 2013 12:41

   Natten mellan torsdag och fredag så vakna jag utav att min insúlin pump larma!!! jaha stop i slangen tänkte jag... Men icke =( Knapp fel, hade varit intryckt längre än 3min..detta har häntmig en gång tidagre..den är helt sönder och man får byta ...

Av Joline - 23 maj 2013 21:47

I måndags vid 10-fikat fick jag svar att jag klarat alla 4 delarna på den Teoretisk delen av av PT provet. Näringslära, muskelfysiologi, träningslära Och beteende. GÖTT!!!! säger jag sååå underbart skönt och det käns verkligen toppen bra    Nu har...

Joline


Välkommen! Joline heter jag, haft typ 1 diabetes sen 2års ålder. Med tanke på att jag har Diabetes har jag alltid behövt tänka på min kost samt att regelbunden träning är viktig för att jag ska må bra.

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Fråga Mig

2 besvarade frågor

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards