Joline Personlig Tränare & Diabetes Typ 1

Alla inlägg under juli 2012

Av Joline - 22 juli 2012 15:57

Efter 5dagars vila är jag taggad igen för ett Pass Bröst/Axlar!! Ska bli såå kul..

Av Joline - 21 juli 2012 10:00

Mycket jobb denna veckan.. kul och tiden går snabbt!! helgen staratades med ett pussel av fler recept, tillsamman med en tjejkompis som även skulle sysselsätta sig med samma sak,  Betydligt roligare att sitta ihop!! =) Idag är det sista jobb dagen för denna veckan, Imon kan det luta åt ett gym pass    inte bestämt mig än, får se hur dagsformen känns?? Men ska bli såå kul att komma tillbaka till vikterna och köra på måndag igen 100% Även fast jag inte kört något på gymet denna veckan så har det endå gått (oki) med min kost som jag äter, samt att mitt blodsocker och legat på bra värden, och insulindoserna har jag inte behövt öka på!! Promenader och cykel har gjort att det funkat fint.. 

 

 

 

 

Av Joline - 19 juli 2012 14:30

 


Stekt Lax 100g

 

Broccoli 100g

 

Kokt Ris 120g

 

 

Sås Som Passar Ypperligt Till Detta Gör Jag på Följande:



 

Kesella 1% 50g

 

Pressad Vitlök 1/2

 

Lite Salt & Peppar Samt Några Droppar Vatten!  

 

 

 

 

 

 

 

Av Joline - 19 juli 2012 07:30

  


Gina Joy Carano, född 16 april 1982, är en amerikansk MMA-fighter. Hon räknas som en av de främsta inom sporten och har sin bakgrund i thaiboxning.



Fått gjort en hel del, på min "to do" lista =) Känns jätte bra, samt fått mig en liten spark i baken och är taggad på nytt igen.. Har också gjort lite nya recept som innehåller fisk.. så idag ska det ätas LAX!

Bara en sån liten grej gör väldigt mycket för mig i alla fall, för att det ska bli kul igen!  Nya smaker är aldrig fel..    Sen behövs det också några dagars VILA från mitt andra hem gymet...
Vilan bidrar till en NYtändning & jag är taggad, skönt med lite distans & hunnit med att göra annat trevligt.
Kvällen avslutades igår i Onsala med massa skratt om gamla goa tider   Gymet blir det på måndag igen   .. Men Morgonpromenader/Kvällspromenader blir det allt!



 

 



Ser fram mot min NYA lunch idag med vitlökssås!  

 

Av Joline - 17 juli 2012 20:45

 


Keso 200g

 

Lättmjölk 1 msk

 

Kakao 2 msk

 

Canderel 2msk

 

 

Av Joline - 16 juli 2012 19:45

Tappat det helt känns det som... Ingen motivation alls, varken i mat eller tränig.. hmm inte likt mig, men klart, det går ju alltid upp och ibland  ner.. nu är det ner tydligen.. mycket tankar och saker som ska fixas, blir ju inte bättre av att jag lägger det på hög heller... NÄ från och med imon får det bli annat och jag får sätta igång att arbeta mig ner på min lista " to do " 

 

Men släpade mig endå till gymet... körde Rygg och 30 min Cardio... 



 

 

 

 

 

Av Joline - 15 juli 2012 18:00



Inga konstigheter. Vill man ha det mer matigt?
Byt ut mini lättan mot lite keso istället,

skiva tomat och krydda med aromat salt eller varför inte grillkrydda...

Av Joline - 14 juli 2012 16:15

 


Igår blev det ett pass armar, skulle egentligen kört rygg, men eftersom jag jobbat natt så kändes det som att energin inte fanns där till 100% så körde en mindre muskelgrupp istället =) Men det blev ett bra pass, med tanke på omständighterna!! Nöjd? Yes!

    Sen fyllde jag på reserverna med thai mat, smakade oki... riset var nog godast ;) så det blev mat både för igår och till idag efter ben som fick sig en omgång idag!!

Vakande med ett blodsocker på 9,2 tog 7 enheter novorapid och åt:

lättfil 200g

naturell musli 1/2 dl

linfrön 1 msk

solroskärnor 1 msk 

frysta hallon 

kanel 

 

stekt ägg 1

en ruta solrosrågbröd

 

Innan gymet ca 1 tim efter min frukost låg blodsockret på 7,2 =)

Körde i 1,5 tim ungefär blandat med lite cardio och MASSA uthållighetsövningar för ben!! Sen låg mitt socker på 5,2 tog då en apelsin och 2 enheter novorapid.

 

Skulle egentligen hem för lunch men skulle "bara" åka och kolla på ett par skor som jag kan ha till lite allt möjligt.. gym, gruppträning med mera... hitta inga kom ut med dessa... Ja inte ovanligt alls när det gäller mig   ... men de satt bra och käns att det kommer bli mina favoriter att träna i för kommande dagar.. ;)

 

  


Detta gjorde att det blev lite långt mellan måltiderna, kom hem och hade ett blodsocker på 3,8, åt min thai mat och ett äpple och tog 5 enheter novorapid.. sen kändes det bättre...

 

Nu blir det snart 25-års fest!!  Ska snart göra ett ryck här och fixa mig..  

 

 

 

 

Joline


Välkommen! Joline heter jag, haft typ 1 diabetes sen 2års ålder. Med tanke på att jag har Diabetes har jag alltid behövt tänka på min kost samt att regelbunden träning är viktig för att jag ska må bra.

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Fråga Mig

2 besvarade frågor

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards