Joline Personlig Tränare & Diabetes Typ 1

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2012

Kosttillskott...

Av Joline - 14 augusti 2012 23:45

 

Olimp Vita-Min Multiple Sport®

Detta vitamintillskott är ett av de mest kompletta vitamin/mineralprodukten på marknaden idag. Den är högt doserad på de ämnen som krävs extra mycket av när man är utsatt för olika typer av stress och ansträngning. Speciellt lämplig för idrottares behov.

Vitaminer och mineraler

Vitamin multiple sport är ett komplett system innehållande en mineralkapsel där mineralerna är bundna till den oöverträffade formen sk chelater, licentierat av ALBION® (Chela-Min ®),samt en vitaminkapsel med höga värden av Bland annat B-vitaminer och antioxidanter. 

Vitamin Multiple Sport är berikad med örtextrakt som kan hjälpa till att vitalisera och stödja funktionen hos viktiga organ som lever njurar etc.

Vitaminer är extra viktigt för dig som tränar hårt

För en idrottare är protein från kosten den viktigaste källan för att muskelbyggnad och kolhydrater och fett för energitillförsel. Förutom dessa tre grundläggande näringsämnen, hittar man en stor mängd olika mikronäringsämnen i födan – vitaminer, mineraler och ämnen med vitamin liknande funktioner vilka är nödvändigt i små kvantiteter för att uppnå optimal funktion i olika vitala processer hos kroppen. Detta är extra viktigt för de som idrottar.

Världens bästa mineraltillskott

När mineraler chelateras sker detta genom att man binder metaller vid svaga organiska syror, e.g aminosyror. Detta gör att man lätt ska kunna absorbera ämnena från tarmarna och distribuera dem till de vitala processer som de deltar i. Mineraler från enkla oorganiska ämnen är praktiskt taget icke absorberbara, de absorberas endast om de kan bilda chelater tillsammans med ämnen som samtidigt tillförs i den kost man äter.

Speciellt lämpad för idrottare och fysiskt aktiva

Vetenskaplig forskning visar att regelbunden användning av vitaminer och mineraler kan skydda, vitalisera och förbättra kroppens funktionella kapacitet.





 


Body Science Omega 3

Omega-3 används för extra tillförsel av de livsviktiga fettsyrorna EPA och DHA, som hämmar inflammationer, blodproppar, koncentrationssvårigheter, dålig insulinkänslighet och hjärt- och kärlsjukdomar. Varje kapsel i Body Science Omega-3 innehåller 1000 mg fiskolja som framställs enligt Farmaceutisk standard av djuphavsfisk fångad i kalla vatten och är kallpressad för att säkerställa maximal kvalitet. Livsmedelsverket rekommenderar ett tillskott av Omega-3 till alla som äter fet fisk mindre än fyra gånger i veckan, för att säkerställa en god balans mellan Omega-3 och Omega-6 fettsyrorna i kroppen.

Ur träningssynpunkt är Omega-3 bra för prestationsförmågan då blodet blir mer lättflytande, vilket leder till bättre blodcirkulation och syresättning av musklerna under hård träning. På så sätt ökar de röda blodkropparnas syrebärande kapacitet. Omega-3 har också visat sig ha positiva effekter för muskelmassan och ökar förbränningen av lagrat fett genom att förbättra insulinkänsligheten, samt producera mer tillväxthormon.

Fördelar med Body Science Omega-3:

  • Fiskolja från djuphavsfisk fångad i kalla vatten.
  • Kan bidra till ökad fettförbränning.
  • Kallpressad för maximal kvalitet.
  • Bra källa för de livsviktiga fettsyrorna EPA och DHA.




  

Olimp BCAA Xplode - återhämtning och muskeluppbyggande

Olimp BCAA Xplode är en sammansättning som är utvecklad efter den senaste forskningen, med ämnen som verkar i synergi och visat sig vara effektiva att ge en gynnsam muskeltillväxt och förbättrad återhämtning. Grenade aminosyror doserade i blandningen 2:1:1 av (L-Leucin, L-Isoleucin och L-Valin), Glutamin, Vitamin B6. Alla dessa ämnen samverkar och kommer att ge dig rejält med energi och kan maximera din träning samtidigt som återhämtningen får en kraftig skjuts framåt.



BCAA Xplode kan sammanfattningsvis hjälpa till att:

- Förbättra återhämtningen.
- Öka ATP produktionen och främja musklernas cellvolym.
- Hämma muskelnedbrytningen och kortisolnivåerna (muskelnedbrytande stress hormon)
- Motverka trötthet genom att blockera trötthetsverkande tryptophan till hjärnan.
- Öka proteinsyntesen, immunförsvar och matsmältning.
- Maximera upptaget av protein
- Optimera syntesen av tillväxthormon

 Body Science Koffein

Body Science Caffeine


Body Science Caffeine innehåller både Koffein och l-Tyrosin som stimulerar det centrala nervsystemet och höjer kroppens ämnesomsättning. Varje kapsel är lätt att svälja och doseras enkelt efter ens eget behov. Body Science Caffeine är en smidig prestationshöjare som passar perfekt att ta innan fysiska och psykiska aktiviteter, då du kan behöva mer energi och ork. Varje kapsel innehåller lika mycket koffein som en stor kopp kaffe och ger snabbt en uppiggande effekt.

 

 

Dessa ovanstående äter jag alltid, dag in dag ut...   

Under min deff har jag även ätit extra tillskott av detta:

 

Body Science CLA



Body Science CLA

CLA, eller konjugerad linolsyra, är en fettförbrännare som främjar viktnedgång och dessutom har en rad andra positiva egenskaper. CLA verkar bland annat antioxidant, sänker kolesterolet och verkar anti-inflammatoriskt genom att hämma syntesen av prostaglandiner i kroppen. Minskade prostaglandinnivåer ökar även kroppens förmåga att frisätta fett från kroppens fettreserver, framför allt bukpartiet, och utnyttja det som energi.

Men framför allt har studier visat att ett intag av CLA gav minskning i fettmassa i kombination med ökad muskelmassa. Den ökade muskelmassan kan i sin tur leda till att öka den vilande ämnesomsättningen, vilket totalt ger en ökad energiförbrukning

Fördelar med Body Science CLA:

  • Främjar viktminskning i kombination av ökad muskelmassa.
  • Anti-oxidanta egenskaper.
  • Antiinflammatoriskt
  • Ökar kroppens förmåga att utnyttja fettreserverna som energi 

 

 

Body Science Super Green Tea



Body Science Super Green Tea

Body Science Super Green Tea innehåller en koncentrerad form av Grönt Te med en Polyfenolhalt på över 90%, Catekiner på 70% och EGCG på 60%.

Detta speciella extrakt innehåller dessutom naturligt koffein, som har en uppiggande och energigivande verkan.


Fördelar med Body Science Super Green Tea:

  • 3 gånger så starkt som vanligt Grönt Te.
  • Kan öka fettförbränningen.
  • Kraftfull antioxidant.

 

 

 



Och nu under denna senaste veckan då energin verkligen varit betydligt lägre än innan, känner jag att detta nu behövs.. Annars i vanliga fall duger koffein gott!     



Bästa PWO'n är Brutal FX


Brutal Fx är en av högkoncentrerade pre-workoutprodukt innehållande en samverkande blandning av de mest aktiva ingredienserna. Det gör att det räcker med bara 25 gram för att få en riktigt bra effekt på både styrka, fokus, energi och pump. 

 

Köp Brutal FX om du vill ha en produkt som....

 

#   är fri från kolhydrater, socker och hokuspokus-ingredienser.

#  ger en bra energikick inför träningen.

#  bidrar till ökad explosivitet och styrka

#  ökar blodflödet och bidrar till bättre pump under träningen.

#  ger en brutal total effekt

#  ger mycket effekt för pengarna. 

 

 


Sen har ju givetvis inte dessa produkter gjort " Jobbet"    finns INGA genvägar! Kosten är verkligen nummer 1, den har jag ändrat på drastiskt! och givetvis träning och motion av olika slag gör BARA gott...Men om jag verkligen måste välja något av detta som jag känner att jag VILL ha så är det:
Multivitamin Tablett & BCAA..   

 

 












 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joline - 23 oktober 2013 00:01

Har inte bloggat på väldigt länge..så därför väljer jag att skippa detta ett bra tag framöver, då tiden tyvärr inte finns just nu! men jätte kul att just du hitta hit! :-) finns möjlighet och intresse att följa mig på instagram där jag uppdaterar bet...

Av Joline - 18 juni 2013 10:10

I helgen var jag och några vänner på alströmertrofen nybörjartävling i classic bb, bodyfitness och bodybuilding :-) riktigt kul och grymt duktiga deltagare!! Och vilken motivation man själv får, en riktig kick! I söndags var det först PT kund på ...

Av Joline - 8 juni 2013 22:48

Jag är nu äntligen hemma!! Borta bra men hemma bäst, Var dock otroligt jobbigt att ta farväll av all på skolan. Jag grät och skratta om vart annat. fyy =( men som sagt vi ses snart igen. Kramar i massor till er alla!!!     Vi hade också sista ...

Av Joline - 26 maj 2013 12:41

   Natten mellan torsdag och fredag så vakna jag utav att min insúlin pump larma!!! jaha stop i slangen tänkte jag... Men icke =( Knapp fel, hade varit intryckt längre än 3min..detta har häntmig en gång tidagre..den är helt sönder och man får byta ...

Av Joline - 23 maj 2013 21:47

I måndags vid 10-fikat fick jag svar att jag klarat alla 4 delarna på den Teoretisk delen av av PT provet. Näringslära, muskelfysiologi, träningslära Och beteende. GÖTT!!!! säger jag sååå underbart skönt och det käns verkligen toppen bra    Nu har...

Joline


Välkommen! Joline heter jag, haft typ 1 diabetes sen 2års ålder. Med tanke på att jag har Diabetes har jag alltid behövt tänka på min kost samt att regelbunden träning är viktig för att jag ska må bra.

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Fråga Mig

2 besvarade frågor

Länkar


Skapa flashcards