Joline Personlig Tränare & Diabetes Typ 1

Direktlänk till inlägg 4 september 2012

Utveckling...

Av Joline - 4 september 2012 08:00

 



 

 
 
Camilla

Camilla

4 september 2012 08:23

Hej och tack för en bra blogg! Vet ej om jag skrivit till dig förr... Är själv diabetiker (typ 1) sedan 15 års ålder, nu är jag 22. Jag såg att du skulle utbilda dig till något utav mina funderingar på vad jag själv ska utbilda mig till.. Jag går och läser upp mina betyg och har tid att fundera. Jag skulle inte klara av personlig tränare om man måste själv vara tränad? eller ska man bara stå och peppa? Jag har ju ett enormt intresse utav kost och träning, hälsa! Hade brunnit för att hjälpa någon att komma iform.. Funderar också på att utbilda mig till diabetes sjuksköterska. Lite svårt men tror att mitt största intresse hade varit roligast att utbilda sig till. Som en hälsocoatch, eller pt, vill ju träna och peppa men är inte själv så tränad men som skrivet det kanske man inte behöver. Vad tror du? Har du något tips till mig? Bor i lund, kanske inte finns någon möjlghet att läsa det här.. Får väl kolla upp lite till. Tacksam för svar! Har du instagram? Om du har lägg till mig så jag hittar dig. Jag heter där: Camillabarrborn

http://camillabarrborn.instagram.se

Joline

4 september 2012 20:18

Hej Camilla!! Tack för alla fina kommentarer :-) jätte kul att vi delar så mycket, jag mailar till dig i helgen! Önskar dig en fortsatt jätte fin vecka..
Kram

 

Joline

4 september 2012 20:18

Tack! :-)

 
Ingen bild

Vivi

4 september 2012 20:54

Bra gjort! Man blir verkligen inspirerad till att träna.
En fråga, var tycker du det är bäst att ha pumpen om man tränar mycket?

Joline

5 september 2012 15:20

Hej! Tack så mycket, kul att du blir inspirerad
:) Lite beror på vad man ska träna?? Jag brukar oftast köra på gymet och då brukar jag ha nålen på sidan ganska högt upp på magen så den inte kommer på byx kanten och skaver... detta funkar bra, bästa är nog att testa sig fram..
:D Lycka till kramar

 
Ingen bild

Vivi

5 september 2012 20:54

Hej igen, jag var nog lite otydlig.
Du kopplar alltså ur pumpen? Eller har du en bra väska el liknade att tipsa om.
(Tänkte om man tränar mycket kanske det inte går att vara urkopplad jämt.)

Joline

9 september 2012 18:19

Hej igen, :D Jag brukar träna max 2 tim och vara helt urkopplad då..sen kan man ju kolla sitt blodsocker med under träningspassets gång! =) Massa lycka till!! // Joline

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joline - 23 oktober 2013 00:01

Har inte bloggat på väldigt länge..så därför väljer jag att skippa detta ett bra tag framöver, då tiden tyvärr inte finns just nu! men jätte kul att just du hitta hit! :-) finns möjlighet och intresse att följa mig på instagram där jag uppdaterar bet...

Av Joline - 18 juni 2013 10:10

I helgen var jag och några vänner på alströmertrofen nybörjartävling i classic bb, bodyfitness och bodybuilding :-) riktigt kul och grymt duktiga deltagare!! Och vilken motivation man själv får, en riktig kick! I söndags var det först PT kund på ...

Av Joline - 8 juni 2013 22:48

Jag är nu äntligen hemma!! Borta bra men hemma bäst, Var dock otroligt jobbigt att ta farväll av all på skolan. Jag grät och skratta om vart annat. fyy =( men som sagt vi ses snart igen. Kramar i massor till er alla!!!     Vi hade också sista ...

Av Joline - 26 maj 2013 12:41

   Natten mellan torsdag och fredag så vakna jag utav att min insúlin pump larma!!! jaha stop i slangen tänkte jag... Men icke =( Knapp fel, hade varit intryckt längre än 3min..detta har häntmig en gång tidagre..den är helt sönder och man får byta ...

Av Joline - 23 maj 2013 21:47

I måndags vid 10-fikat fick jag svar att jag klarat alla 4 delarna på den Teoretisk delen av av PT provet. Näringslära, muskelfysiologi, träningslära Och beteende. GÖTT!!!! säger jag sååå underbart skönt och det käns verkligen toppen bra    Nu har...

Joline


Välkommen! Joline heter jag, haft typ 1 diabetes sen 2års ålder. Med tanke på att jag har Diabetes har jag alltid behövt tänka på min kost samt att regelbunden träning är viktig för att jag ska må bra.

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Fråga Mig

2 besvarade frågor

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards