Joline Personlig Tränare & Diabetes Typ 1

Direktlänk till inlägg 9 september 2012

Tryck i Biceps & Triceps... Kul!!

Av Joline - 9 september 2012 21:50

Just nu är det fullt ös, dock inte på helgen ;) då tar man allt verkligen med ro vill jag lova..    Blir ett uppdrag att bara ge sig ut och göra vardagliga saker som annars bara flyter på av bara farten som att tvätta kläder, ta sig ut på promenad, gyma, med mera med mera, livet på landet är lungt... ibland lite för lungt i mitt tycke och smak, men tur är att det finns alltid någon/några att mysa med film, träna med, promenera eller som vill åka på en sol tur till "centrum" så klart det finns att göra... men på en liten annan nivå då kanske, än vad jag är van vid..  

 

I början av veckan gav vi oss ut på hajk... mysigt javisst några timmar i skogen är fin fint, men lycka när jag i slutet av dagen såg fotbollsplanen och fick bekräftat att vi var ÄNTLIGEN hemma...  

 

 

 


Vi har också nu i veckan börjat att lära oss lite anatomi, fysiologi, hälsa, och beteende.. jätte kul!! =)  och kommande vecka kommer att tillbringas mycket i gymet då vi ska köra styrkelyft, spännade!!   

 

I helgen blev det också morgonpromenad och ett pass för armarna, när man går på landsvägen stöter man på en och anna färgklick som lyser upp tillvaron förutom naturen då så klart,    i morse va det min rumskamrat som höll täten i en väldans power fart...     

 

 

 

Blev ju med ett härligt pass för armarna i helgen, som jag först tänkte strunta   i... Men icke, sa till mig själv att sluta va sååå lat, gör dagen och fånga den på gymet istället om det nu inte hänt så mycket på dagen annars, och det gjordes med ett starkt pass... Lycka när det går bra.. motivationen går lite upp och ner just nu, men endå kört mina fyra gympass i veckan och varvat in lite promenader och ett spinningpass, såå ja oki jag är nöjd..  

 

   

 


Söndagen avsluatdes med en solning på WorldClass, lasagne och en liten kvällspromenad och nu massa tända ljus, godnatt alla och sov gott!   

 

 

 
 
Ingen bild

Frida från feskarbröderna

16 september 2012 11:15

det är så roligt att läsa din blogg! Fortsätt att kämpa, Grym är du!! Kram:)

Joline

17 september 2012 21:53

Hej Frida: :D ååå vad roligt att du skriver en liten rad med ett mycket starkt innehåll =) roligt att du gillar min blogg. Och verkligen tack!! du är med stark och grym, lycka till med jobb och träning nu!! kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joline - 23 oktober 2013 00:01

Har inte bloggat på väldigt länge..så därför väljer jag att skippa detta ett bra tag framöver, då tiden tyvärr inte finns just nu! men jätte kul att just du hitta hit! :-) finns möjlighet och intresse att följa mig på instagram där jag uppdaterar bet...

Av Joline - 18 juni 2013 10:10

I helgen var jag och några vänner på alströmertrofen nybörjartävling i classic bb, bodyfitness och bodybuilding :-) riktigt kul och grymt duktiga deltagare!! Och vilken motivation man själv får, en riktig kick! I söndags var det först PT kund på ...

Av Joline - 8 juni 2013 22:48

Jag är nu äntligen hemma!! Borta bra men hemma bäst, Var dock otroligt jobbigt att ta farväll av all på skolan. Jag grät och skratta om vart annat. fyy =( men som sagt vi ses snart igen. Kramar i massor till er alla!!!     Vi hade också sista ...

Av Joline - 26 maj 2013 12:41

   Natten mellan torsdag och fredag så vakna jag utav att min insúlin pump larma!!! jaha stop i slangen tänkte jag... Men icke =( Knapp fel, hade varit intryckt längre än 3min..detta har häntmig en gång tidagre..den är helt sönder och man får byta ...

Av Joline - 23 maj 2013 21:47

I måndags vid 10-fikat fick jag svar att jag klarat alla 4 delarna på den Teoretisk delen av av PT provet. Näringslära, muskelfysiologi, träningslära Och beteende. GÖTT!!!! säger jag sååå underbart skönt och det käns verkligen toppen bra    Nu har...

Joline


Välkommen! Joline heter jag, haft typ 1 diabetes sen 2års ålder. Med tanke på att jag har Diabetes har jag alltid behövt tänka på min kost samt att regelbunden träning är viktig för att jag ska må bra.

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Fråga Mig

2 besvarade frågor

Länkar


Skapa flashcards