Joline Personlig Tränare & Diabetes Typ 1

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2012

Styrketräningsexaminationen Klar & Godkänd!!

Av Joline - 6 oktober 2012 21:10

Längesen jag blogga nu!

Men det är verkligen fullt ös medvetslös näst intill hela tiden..Förra Veckan börjades med ett grymt pass RYGG..Kör ihop med en tjej som inte är att leka med,   vare sig i gymet eller inne i ringen..Inga mes pass här inte!! Vi kryper ut, men det är så det ska vara...       

 

Ibland kan det vara helt tomt i gymet!   Då är det fritt fram att släppa loss och det gör vi till fullo!! Underbart kul...   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

Förra helgen åkte vi tre tjejer också in till Stockholm, eller mena stan   

Där bjöds det först på en riktig lyxig och nyttig frukost hemma hos min goa rumskompis   MYS på hög nivå!

 

 

 


Hittade även ett par nya träningsbyxor från Better Bodies helt underbara att träna i eller bara mysa runt i, Blivit mina nya favoriter!!   

 

I  


Denna helgen var jag och fyra skolkamrater på en liten utflykt till 

Västerås då det var SM i BodyBuilding där. Kul att umgås utanför skolan, komma ifrån lite samt att få både insperation,motivation,shoppa lite och äta någon annan mat än skolmaten... och vi hade det jätte trevligt och kul, detta får göras fler gånger...

ett härligt gäng en stabil grupp!!     wwweeeiiii!!!!!

 

 

 

 

 


 

 

 

 


 

 

Bilen full av matlådor och massa shoppingpåsar!! 

Men då det fanns andra alernativ så tyckte vi alla att matlådor genast kändes väldigt tråkigt så bestämde oss för att köra egen sallad inne på ICA!!

jag maxade min låda, hittade även cola zero med cerry och den är absolut en ny favorit, ganska söt i smaken men det gillas verkligen!!

 

 

 

 

 

Kul att klä på sig vanliga kläder för en ovanlighetens skull!!   

 

 

 

Denna veckan har vi spinning för fullt ös!! Verkligen jätte kul och förbränningen ligger på högvarv vill jag lova....

Våran grupp körde upp i dag i ett 90-tals tema, kändes först nervöst att sitta framme och leda, vi var fyra stycken totalt så var ju inte ensam där uppe, Men sen släppte nervositeten och det var bara att KÖTTA på!!!  svetten spruta och energin på passet var tipp topp, Härligt!!! 

 

 

 

 

 


Min diabetes funkar bra, har varit en ganska stor omställning till en början att komma in i dem nya rutinerna och livet här på lillsved,   

Men äter samma mat som innan, dvs så rent som möjligt men ett lite större energi intag! Köket får jag special kost som passar för min diabetes och livsstil.. det varierar mellan kyckling,lax eller kokt kolja, det är fin fint det...

STORT TACK   ni gör mina måltider verkligen precis som jag gör min egen mat och det är det inte alla som kan, då jag verkligen är extremt petig...  

 

Nu blir det till att sova och tagga för imon!! Godnatt alla Goingar   

Gymet 06.00 Bröst/Axlar

spinning 2*55 min Lovely

 

 

Och längtar till fredag då det blivit en tradition att köra Box/Cross

Med den Bästa!!    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Joline - 23 oktober 2013 00:01

Har inte bloggat på väldigt länge..så därför väljer jag att skippa detta ett bra tag framöver, då tiden tyvärr inte finns just nu! men jätte kul att just du hitta hit! :-) finns möjlighet och intresse att följa mig på instagram där jag uppdaterar bet...

Av Joline - 18 juni 2013 10:10

I helgen var jag och några vänner på alströmertrofen nybörjartävling i classic bb, bodyfitness och bodybuilding :-) riktigt kul och grymt duktiga deltagare!! Och vilken motivation man själv får, en riktig kick! I söndags var det först PT kund på ...

Av Joline - 8 juni 2013 22:48

Jag är nu äntligen hemma!! Borta bra men hemma bäst, Var dock otroligt jobbigt att ta farväll av all på skolan. Jag grät och skratta om vart annat. fyy =( men som sagt vi ses snart igen. Kramar i massor till er alla!!!     Vi hade också sista ...

Av Joline - 26 maj 2013 12:41

   Natten mellan torsdag och fredag så vakna jag utav att min insúlin pump larma!!! jaha stop i slangen tänkte jag... Men icke =( Knapp fel, hade varit intryckt längre än 3min..detta har häntmig en gång tidagre..den är helt sönder och man får byta ...

Av Joline - 23 maj 2013 21:47

I måndags vid 10-fikat fick jag svar att jag klarat alla 4 delarna på den Teoretisk delen av av PT provet. Näringslära, muskelfysiologi, träningslära Och beteende. GÖTT!!!! säger jag sååå underbart skönt och det käns verkligen toppen bra    Nu har...

Joline


Välkommen! Joline heter jag, haft typ 1 diabetes sen 2års ålder. Med tanke på att jag har Diabetes har jag alltid behövt tänka på min kost samt att regelbunden träning är viktig för att jag ska må bra.

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Fråga Mig

2 besvarade frågor

Länkar


Skapa flashcards