Joline Personlig Tränare & Diabetes Typ 1

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2012

Rolig dag med både gamla & unga

Av Joline - 30 oktober 2012 16:26

Idag hade vi en heldag med ett 30tal pansionärer som fick komma och ta del av våra aktiviteter här på lillsved som vi tillsammans satt ihop.

Det börjades med att alla fick en namnlapp, där stod det också vilken grupp dem tillhörde. Jag och en tjej stod och tog emot dem och hade hand om grupp 1. Guidade vart dem skille gå och hjälpa till lite i dem olika passen...  

Dem fick starta med lite lätt uppvärmning i form av lite gympa övningar sen va det att sätta igång inne på gymet! Det gick bra hjälpte två söta farbröder i både benpress, pec dec samt lats drag! inga mes övningar där inte.. Det var jätte roligt och dem var så pigga och glada, och var och en deltog så mycket man orka och kunde utifrån sina egna förutsättningar men humöret fanns med och det är viktigt att ha roligt!!   

 

Sen var det lite dans och som avslutades med samarbetsövningar! 

En Grym förmiddag, Sen tog HCB över där det bland annat skulle köras spinning...  Dem kötta tydligen på som bara den, Härligt!!

 

 

 

Ja veckan/veckorna rullar på och det känns jätte bra, samt att det ska bli skönt att få komma hem till Göteborg i några dagar nu när vi har höstlov. 

Nu blir det snart ett Ben eller rygg pass inte bestämt mig än...   och självklart stretching som jag också börjat med, lite lite i taget..  

 

 

 

En favorit!!

 

 

 

Maten på skolan är toppen, men min mat är saknad.. blir min mat hela nästa vecka, saknar att äta torsk... men man kan inte få allt...glad att jag faktiskt får så oerhört mycket varje dag! 

 

 


För ett bra tag sen... tiden går snabbt när man har roligt//   

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joline - 23 oktober 2013 00:01

Har inte bloggat på väldigt länge..så därför väljer jag att skippa detta ett bra tag framöver, då tiden tyvärr inte finns just nu! men jätte kul att just du hitta hit! :-) finns möjlighet och intresse att följa mig på instagram där jag uppdaterar bet...

Av Joline - 18 juni 2013 10:10

I helgen var jag och några vänner på alströmertrofen nybörjartävling i classic bb, bodyfitness och bodybuilding :-) riktigt kul och grymt duktiga deltagare!! Och vilken motivation man själv får, en riktig kick! I söndags var det först PT kund på ...

Av Joline - 8 juni 2013 22:48

Jag är nu äntligen hemma!! Borta bra men hemma bäst, Var dock otroligt jobbigt att ta farväll av all på skolan. Jag grät och skratta om vart annat. fyy =( men som sagt vi ses snart igen. Kramar i massor till er alla!!!     Vi hade också sista ...

Av Joline - 26 maj 2013 12:41

   Natten mellan torsdag och fredag så vakna jag utav att min insúlin pump larma!!! jaha stop i slangen tänkte jag... Men icke =( Knapp fel, hade varit intryckt längre än 3min..detta har häntmig en gång tidagre..den är helt sönder och man får byta ...

Av Joline - 23 maj 2013 21:47

I måndags vid 10-fikat fick jag svar att jag klarat alla 4 delarna på den Teoretisk delen av av PT provet. Näringslära, muskelfysiologi, träningslära Och beteende. GÖTT!!!! säger jag sååå underbart skönt och det käns verkligen toppen bra    Nu har...

Joline


Välkommen! Joline heter jag, haft typ 1 diabetes sen 2års ålder. Med tanke på att jag har Diabetes har jag alltid behövt tänka på min kost samt att regelbunden träning är viktig för att jag ska må bra.

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Fråga Mig

2 besvarade frågor

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards