Joline Personlig Tränare & Diabetes Typ 1

Alla inlägg under december 2012

Av Joline - 15 december 2012 00:18

Denna sista vecka i skolan har verkligen varit fullt ös!! Igår avslutades det med en fantastisk dag med jul spel som vi höll i hela skolan, Härligt gjort och min grupp gjorde mössens arbetarsång.. Hela gymnastiksalen var fylld med folk, och vi dansa också runt granen..

Men först på morgonen så hade vi verkligen det finaste luciatåget. Jag att i publiken och dem sjung verkligen rätt in i hjärtat!   

 

 

 

Senare på kvällen hade vi en liten avslutningsfest, och det var jätte jätte kul! Tackar alla underbara människor som jag omringas av varje dag här på skolan, elever, lärare, och all övrig personal      och denna första terminen har verkligen varit super. Kommer kännas tomt och konstigt att inte vara här nu på tre veckor. Men samtidigt så behövs batterierna laddas så man är påfylld igen till nästa termin längtar...  

 

 

 

  


 

Julen kommer jag att fira i Thailand åker imon!! =) ska bli så kul... Ska bli spännade att se hotellet, gymet    solen, havet, och bara umgås och njuta och vila ut på riktigt.

 

 

 

Insulinet är packat, pass, och pengar, kläder, resten tar jag imon... har också förbett lite i kylen, så det finns resurser när man kommer hem, keso lättfil och kvarg!!    

 

 

 

 

 

 


Nu är det dags att hoppa i säng, Godnatt alla och önskar er en riktigt God Jul!

 

Nu vidare mot varmare grader...weeeiii!!    

 

 

 

 

 

 




Av Joline - 11 december 2012 23:18

I sommras så fick jag en förfrågan om jag skulle vilja ställa upp på en intervju av 

diabetesportalen.nu Jag blev jätte glad   Fick svara på ett visst antal frågor via mail, 

och nu några månader senare så finns den att läsa här! 

Jag är verkligen jätte nöjd med slutresultatet   

 

 

http://diabetesportalen.nu/intervju/intervjuserien-joline-nilsson



 

Av Joline - 11 december 2012 10:44

I fredags åkte vi iväg till Göteborg för att på lördagen gå på Fitnessfestivalen! Det var en grym mässa och det fanns mycket att kolla på och köpa till jätte bra priser! 

Fått massa motivation och inspiration   

 

 

    

 

Tre nöjda tjejer efter en heldag! 

 

Vi avslutde helgen inne på 4-gott där vi gick loss!! ha ha ha fin kombination,   

 

 

 

  

 

   

 

 

 

 

Nu ska det Göras ett Body Pump Pass! (Push)   

Av Joline - 4 december 2012 20:45

I måndags hade vi drama,  vi fick fri tillgång till skåpet   Där gick vi loss, dansade till härlig julmusik och planerade också inför ett litet julspel som vi ska ha!

 

 

 

Blir inte så mycket gym för tillfället. Ska jag vara helt ärlig har jag ingen motivation till att gå dit..   Sen har jag haft problem i axeln, eller rättare sagt i supraspinatus   

samt att underarmarna spökar. även kraftig värk i de flesta muskler och leder som jag aldrig tidigare känt av..Så senaste månaden har jag kört lite Body Pump och endast kört på gymet om jag känt för det, har endå blivit 2 pass veckan.. Men inget planerat veckoupplägg...

 

 

 

Men började med Glukosamin för ca 1 månad sen och jag har verkligen fått en återhämtning till fullo!! rörligheten i axlarna är verkligen så som det ska vara och min led och muskelvärk är nästan som bortblåst... Sen har jag ju också vilat från gymet en hel del, inte köttat på som innan, så det har nog också till stor del hjälpt till med den förbättring som jag fått!! Så nästa vecka blir det till att köra igång igen, och det käns bra och framför allt känns det roligt, och det är viktigt!!   

 

 


 

Sen finns det alltid alternativ till annan tränig, och jag älskar att träna så spinning har jag sysslat med i massor!! idag är två pass avklarade    

 

 

 

Glukosamin

Ett tillskott för djur

Glukosamin finns naturligt i kroppen; speciellt hög koncentration finns i leder, senor och ledband. Glukosamin stimulerar återbildning av ledvävnad och genom att tillföra glukosamin i kosten ökar produktionen av ledvätska och ledbroskämnen, vilket leder till en bättre mjukhet i leden. Tillskott av Glukosamin kan användas till alla typer av djur, till exempel hundar och katter. Det kan även användas till hårt arbetande hästar, samt hästar med åldersbetingande skador och slitage. Glukosamin har visat sig vara särskilt effektivt när det gäller att säkerställa goda ledfunktioner hos såväl hästar som hundar. Inte bara vid påfrestningar och monotona arbeten utan även i samband med ökad ålder.

 

Fördelar

Kan hjälpa kroppen vid förnyelse av ben, ledbrosk, muskler, senor och ledband.



 

Imon är det redan onsdag, och tiden går snabbt, snart åker vi till varmare grader!!

Sist var det träning & semester i Alanya, Denna gången blir det Thailand... 

Ja jag lovar det ska bli underbart och såå kul!!        

 

 

 

 

  



Av Joline - 2 december 2012 15:17

Helgen började i fredags med att bara vara hemma och varava ner. Hade sådan fruktansvärd träningsvärk sen i torsdags när vi körde MAQ med ett antal sax hopp som mina baksida ben och rumpa fick sig en rejäl dos av! Kände mig nästan sjuk..    så det blev vila.

Men vi åkte endå iväg några stycken på kvällen för att sola, så behövligt och man känner sig så mycket piggare med lite bränna! 

 

 

 

I lördags var vi några stycken som åkte till Nacka Forum för lite jul shopping och bara njöt av att gå och kolla i affärer umgås äta lunch och bara vara i en anna miljö hittade en butik som sålde bra produkter och mycket behövliga till mitt hår! Som för stunden är kaos     tänkte köpa det i Göteborg nästa vecka, men skönt att få det gjort redan nu och två par nya mys/sov shorts   .. 6timmar var vi där...

ha ha ha ha     sååå Mysigt...   

 

 

 

 

 

 


Sen åkte vi hem, för att fortsätta att mysa, blev en fin glöggkväll med lite stickning och virkning i härligt sällskap! Andra gången i mitt liv som jag ger mig på att sticka, och jag tycker det är så kul =) 

 

 

 

I Helgen så har det också ätits en hel del utöver det vanliga, i form utav både godis, thaimat, glögg med mera...   och även min vanlig  mat då jag känner att min kropp måste ha riktig MAT också mellan det onyttiga, så därför blev det en tonfisksallad med quinoa. Tonfisksalladen gör jag på tonfisk,kesella 1%, rödlök och citronsaft. Snabbt och verkligen så gott! 

 

 

 

Så i morse innan vi skulle inviga första advent med spinning blev det en form koll!

och det kändes bra, Jag vet att jag ätit betydligt mer än vanligt och jag är medveten om att jag har ökat ca 6kg i vikt sen min deff, så ja jag är nöjd i nuläget...

Men saknar verkligen den tiden jätte mycket, jag har något jag vet att jag vill slutföra till 100% när jag  är klar här och flyttat hem. Då blir det NYA tag Nya mål   Men nu är det till att underhålla kroppen återhämta sig och vara i nuet och njuta av att vara här i Stockholm och på Lillsved, och det gör jag VERKLIGEN! 

 

 

 

 

 


Grym start på morgonen! 09.15 trampade vi igång, härligt pass Jasmine! 

 

 

  


 

 



Joline


Välkommen! Joline heter jag, haft typ 1 diabetes sen 2års ålder. Med tanke på att jag har Diabetes har jag alltid behövt tänka på min kost samt att regelbunden träning är viktig för att jag ska må bra.

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Fråga Mig

2 besvarade frågor

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards