Joline Personlig Tränare & Diabetes Typ 1

Alla inlägg under februari 2013

ANNONS
Av Joline - 13 februari 2013 20:32

 


Veckan börjades med öppning av gymet 06.00, tycker inte det är bästa tiden att träna på men om man endå är där så är det ju bara att dra av ett pass! Mitt blodsocker ligger på morgonen mellan 3,5-6,0 och innan 20min innan passet så äter jag 200g apelsin och kanske tar 1,-1,5 enhet insulin till detta. i Måndags vet jag att jag inte gjorde detta och efter passet låg det på 9,0 så då tog jag 5,5 enheter sen var det ner till ett uppdukat krukostbord. Äter alltid samma då vet jag också på ett ungefär också alltid vad jag ska ta i insulin nästan alltid samma   


Gjorde en liten före och efter bild med, detta var för ett år sen, när jag bestämde mig för att göra en förändring i kosten! Och ja nu ett år senare är jag glad att jag den dagen verkligen bestämde mig och gick 100% All in!! Nöjd med vad jag än så länge byggt,skapat och skulpterat fram. En sak är ju i alla fall klar och säkrad:


Muskler väger mer än fett
Muskler tar mindre plats än fett


 


Vi har också nu börjat med våra PT kunder i skolan. Idag så hade jag mitt första PT pass, med min kund. Kommer förlja min kund under 19 veckor och  10 av dessa kommer vi att köra pass ihop! Det är jätte kul och vad jag lär mig på detta   och det är verkligen roligt att få hjälpa en människa att nå sina mål med min kunskap och hjälp. Kommer också att finnas till med kostråd och frågor som har med detta att göra då det är något som jag verkligen tycker är viktigt och som har en stor helhet i grunden för att man ska få ut så mycket som möjligt av sitt mål och välmående.  MAT=ENERGI   


 


Dessa både hatar/Älskar jag!! Alltid skönt med fixade matlådor, men blir alltid så många att diska!!!     


Imon Blir det Bic/Axlar och det ska bli såå kul, massa energi för jag har haft vilodag idag// Natti Natti!



ANNONS
Av Joline - 9 februari 2013 21:17

 


Förra veckan var var vi på Nike Blast Night, det var jätte kul! Massa folk och mycket träningspigga människor..massa kul att titta på, modevisningar och helt fantastiska dansare..


 


Denna veckan har vi också varit på Bosön och gjort fystester skulle göra följande övningar i max lyft, jag gjorde

Bänkpress 60kg

Knäböj 90kg

Brutalbänk------

Chins vi gjorde en lättare variant för de som inte kan göra vanliga gjorde 15st

10-20-30m 4.79

Coopertest------
Det gick oki men som jag säger..Man kan alltid bli bättre..  Och det viktigaste av allt: Glöm inte att du endast tävlar mot dig själv   Ska göra om detta i vår ska bli kul att se om man förbättrat sig..


 


Mina Bodsocker värden har verkligen legat jätte bra hela vecka, vaknat och kanske haft lite lågt på morgonen, men hellre det än att det är för högt. Man ska ju endå upp och äta frukost. Märkt att styrke träning och verkligen när man kör tungt har jätte bra inverkan på min Diabetes. så det blir att göra färre repetioner och öka i vikt här nu framöver. Också beställt två nya böcker som jag tycker är jätte bra.

Nya godnattsagor, Sen sover man på saken   


 


Jag äter ofta samma mat varje dag, detta gör också att det blir lättare för mig att ställa in mina insulindoser. Tycker det är toppen!

Kyckling,spenat,ris&kanel


 



Fil,musli,sylt gjord på funlight & hallon,solrosrågbröd,äggvita,babyspenat.


 


Idag är det lite extra lördagsgodis, Rigtigt god och innehåller bara 6g socker.


 


Fredagen och helgen invigdes med lite Africa och waka waka..
Vi hade redovisning i Push (Body Pump) körde på en liten afrikansk outfit.


 


Innan det var dags för fluff & Proteinpannkaka samt gladiatorerna så blev det även ett pass på gymet. Märkt att min lilla triceps börjat visa sig lite mer..kul!
Imon är jag brutalt laddad för ben!!!  


    
 






Av Joline - 2 februari 2013 12:12

 


Ikväll ska vi iväg på detta, Jag och min goa Annika   Årets hetaste inspirationskväll för alla träningsglada!  


Veckan har varit mycket tränig, och igår så avslutades den med lite härliga Marklyft och  maxlyft, då det är uppsatta listor i gymet på skolan som ska ge oss motivation och inspiration till att nå nya höjder. Hade först inte tänkt göra detta, men eftersom att jag aldrig tidigare maxat i ngon av dessa övningar så hade det varit kul att faktiskt veta vad man tar i följande:


Bänkpress, Marklyft, Knäböj, Chins, Dips, Burpees/1min.


 


 


 

Så igår var man helt slut   Men ett härligt pass!! Grymt jobbat av oss alla =)

Imon är det maxlyft i bänkpress! så idag ska hela kroppen få vila.


Annars går det bra, och jag håller på mycket med min träning, kost och diabetes och en hel del skola.. Min träning kost och diabetes är inget jag funderar så jätte mycket över..utan det bara flyter på..och det är skönt, det gäller bara att man palnerar och ligger lite före så går desom en dans. igår gjorde jag mina proteinpannkakor som jag snart ska äta nu till lunch innan vi beger oss in till Stockholm.


 


Sen har det övats på vårat Body Pump pass med! =) ska bli jätte kul att får redovisa detta för klassen...nästa fredag!!   


 


 



Joline


Välkommen! Joline heter jag, haft typ 1 diabetes sen 2års ålder. Med tanke på att jag har Diabetes har jag alltid behövt tänka på min kost samt att regelbunden träning är viktig för att jag ska må bra.

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Fråga Mig

2 besvarade frågor

Länkar


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se