Joline Personlig Tränare & Diabetes Typ 1

Direktlänk till inlägg 26 maj 2013

Rosa Gör Livet Lättare!!

Av Joline - 26 maj 2013 12:41

  

Natten mellan torsdag och fredag så vakna jag utav att min insúlin pump larma!!! jaha stop i slangen tänkte jag... Men icke =( Knapp fel, hade varit intryckt längre än 3min..detta har häntmig en gång tidagre..den är helt sönder och man får byta ut den helt och hållet...klockan var 02.30 och började få lite lite panik..men som sagt jag samlade mig och tog och hämtade min insulinpennor, Lantus och novorapid, blodsockret låg på 5,2 så det va ju skönt, tog 12 enheter lantus och tänkte vad gör jag nu, min insulinpump är mitt allt..har haft den så länge nu att insulinpennor gör mig nervös, samt att veta vad jag ska ta i lantus osv men jag tog det lungt,blir inte bättre av att jag stressar upp mig, sanrare tvärt om...ringde till Medtronic dem har service 24 tim om dygnet underbart..var skönt att få prata med någon med. Bestämde att jag skulle få en ny insulinpump imon, och att hon skulle ringa mig innan 10 nästa dag. Så 9.30 begav jag mig till Kista för att hämta min nya pump. En Rosa blev det denna gång =) Blodsockret låg högt och lågt om vartannat hela dagen, blev mer stabilt på eftermiddagen som tur va... =) skönt att det endå gick så smidigt. =D

I fredags va ja och två kompisar från skolan ute en sväng på Söder, riktigt mysigt och mycket kul. Hade först inte tänkt gå med men magkänsla sa mig att det va det rätta!! Och det va det verkligen.

I torsdags va ja hos frisören med, så underbart att fått färga igenom det och bli av med dem slitna längderna.. Så nu är jag korthårig, om man jämför med hur långt jag brukar ha.. Men det käns helt rätt.. =) och jag trivs med att också ha det lite ljusre.


För ett år sen, då va det verkligen långt =)

 


och i nutid!

 


Idag har man hunnit med en morgonpromenad innan regnet kom, Nu sitter jag och gör nytt spinningpass KUL!!
Sen blir det ett pass med min PT-Kund och sen ska även jag träna =) Blir axlar/bic och sen efter det spinning 30min!! En härlig dag!


 


 
 
Ingen bild

Nicolette

4 juni 2013 09:15

Hej!
Nicolette här igen, Kul att läsa om dina framsteg med träning och utbildning, verkligen inspirerande!! :-)
Ser att du använder medtronic, är det den modellen som man kan koppla en CGM (kontinuerlig blodsockermätning) till? Är du nöjd med den annars (förutom att den gamla gick sönder då hehe)? Jag har funderat på den, eller en animas vibe (som också har en cgm funktion).
Kram/Nicolette

Joline

8 juni 2013 22:48

Hallå!! Jätte kul att höra. =) Jag är absolut nöjd med denna pump. Skulle dock vilaj att den kanske var lite nättare. Vet att Man kan koppla en sensor till denna pump så blodsockret visas kontinuerligt. Måste erkänna att jag inte har full koll på alla extra finesser som numera finns ;) men vet att min diabetes sjuksköterska nämnt om detta =)ha det gott!
Mvh Joline

 
Elina

Elina

16 juni 2013 17:02

Snygg pump!!

http://nyttlivmeddiabetestypett.blogg.se

Joline

18 juni 2013 09:46

Tack! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joline - 23 oktober 2013 00:01

Har inte bloggat på väldigt länge..så därför väljer jag att skippa detta ett bra tag framöver, då tiden tyvärr inte finns just nu! men jätte kul att just du hitta hit! :-) finns möjlighet och intresse att följa mig på instagram där jag uppdaterar bet...

Av Joline - 18 juni 2013 10:10

I helgen var jag och några vänner på alströmertrofen nybörjartävling i classic bb, bodyfitness och bodybuilding :-) riktigt kul och grymt duktiga deltagare!! Och vilken motivation man själv får, en riktig kick! I söndags var det först PT kund på ...

Av Joline - 8 juni 2013 22:48

Jag är nu äntligen hemma!! Borta bra men hemma bäst, Var dock otroligt jobbigt att ta farväll av all på skolan. Jag grät och skratta om vart annat. fyy =( men som sagt vi ses snart igen. Kramar i massor till er alla!!!     Vi hade också sista ...

Av Joline - 23 maj 2013 21:47

I måndags vid 10-fikat fick jag svar att jag klarat alla 4 delarna på den Teoretisk delen av av PT provet. Näringslära, muskelfysiologi, träningslära Och beteende. GÖTT!!!! säger jag sååå underbart skönt och det käns verkligen toppen bra    Nu har...

Av Joline - 18 maj 2013 20:00

Två helger tll på Lillsved, Sen går Flytten mot Göteborg igen!    Jo jag räknar faktiskt ner lite    Tiden har gått ofantligt snabbt, och detta året har verkligen gett mig massor. Nu är jag redo att börja jobba och få en vardag igen. Min egen träning...

Joline


Välkommen! Joline heter jag, haft typ 1 diabetes sen 2års ålder. Med tanke på att jag har Diabetes har jag alltid behövt tänka på min kost samt att regelbunden träning är viktig för att jag ska må bra.

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Fråga Mig

2 besvarade frågor

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards