Joline Personlig Tränare & Diabetes Typ 1

Direktlänk till inlägg 8 juni 2013

HEMMA!!!

Av Joline - 8 juni 2013 22:48

Jag är nu äntligen hemma!! Borta bra men hemma bäst, Var dock otroligt jobbigt att ta farväll av all på skolan. Jag grät och skratta om vart annat. fyy =( men som sagt vi ses snart igen. Kramar i massor till er alla!!!


 

Vi hade också sista kvällen en fin middag, och lärarna serverade och vi blev upp passade till 100% med underhållning utöver det vanliga hahahah en helt galen kväll, riktigt kul!


 


 


Allt är numera upppackat och det gjorde jag så fort jag bara kunde. Men först la mig bara i sängen och andades och njöt av att jag fixat min utbildning och att få ligga i min egen säng. Det slår allt =)  Åkte sen ut och handla min favorit mat

korngryn, kyckling, torsk härlig kombination, men det är som sagt näringsinnehållet som räknas trotts allt!

 

   


Den där Loka choklad tycker jag är toppen! Men smaken är som baken, " delad " ;) min vän tyckte INTE om den alls men jag har verkligen hittat tycke för denna =) smakar choklad glass! Kyckling kyckling i stora lass, inhandlat 10kg fryst file, och för att variera ligger som favorit hel kyckling i ugn på 1a platts bland mina olika luncher som jag varierar mellan. just nu är det torsk och kyckling ;) !! 175 grader 2 tim i ugn och det är klart!

 

Och idag har mitt blodsocker legat på följande:
vaknade 8.00 hade 6.0 skulle hålla spinning 9.30 innan det hade jag 5,7 tog då två druvsocker för att det inte skulle dippa helt. efter mitt pass låg det på följande  8,0 sen åt jag mellanmål och 3 timmar senare va det dags för lunch och det låg på 9,8 åt och sen va det dags för gym efter gymet låg det på  5,4 sen kolla jag en stund efter fortfarande bra värde  7,3 kom hem efter att vi vart och handlat och det låg på 6,4 åt gröt och sen någon timme efter 7,7 jag är extra GLAD när mitt blodsocker mat och träning fungerar 100% som i det bästa team.


 

Invigde gymet på min nya arbetslats med ett lovely benpass! Jag trivs redan som fisken i vattnet där och atmosfären och arbetskamraterna är super =D 



 
 
Insulina

Insulina

17 juni 2013 21:37

Oj, kyckling och torsk ihop har jag aldrig testat! :P Kanske dax snart :)

http://insulina.shapemeup.se

Joline

18 juni 2013 09:48

Nej inte jag heller innan ;) men hade kvar lite av varje så det fick bli en hel lunch istället! testa? :-)

 
Felicija

Felicija

30 juni 2013 02:38

tack för din fina kommentar! Ska börja blogga igen så det är bara att komma in och börja läsa igen! :D

http://photobyfelicija.beldo.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joline - 23 oktober 2013 00:01

Har inte bloggat på väldigt länge..så därför väljer jag att skippa detta ett bra tag framöver, då tiden tyvärr inte finns just nu! men jätte kul att just du hitta hit! :-) finns möjlighet och intresse att följa mig på instagram där jag uppdaterar bet...

Av Joline - 18 juni 2013 10:10

I helgen var jag och några vänner på alströmertrofen nybörjartävling i classic bb, bodyfitness och bodybuilding :-) riktigt kul och grymt duktiga deltagare!! Och vilken motivation man själv får, en riktig kick! I söndags var det först PT kund på ...

Av Joline - 26 maj 2013 12:41

   Natten mellan torsdag och fredag så vakna jag utav att min insúlin pump larma!!! jaha stop i slangen tänkte jag... Men icke =( Knapp fel, hade varit intryckt längre än 3min..detta har häntmig en gång tidagre..den är helt sönder och man får byta ...

Av Joline - 23 maj 2013 21:47

I måndags vid 10-fikat fick jag svar att jag klarat alla 4 delarna på den Teoretisk delen av av PT provet. Näringslära, muskelfysiologi, träningslära Och beteende. GÖTT!!!! säger jag sååå underbart skönt och det käns verkligen toppen bra    Nu har...

Av Joline - 18 maj 2013 20:00

Två helger tll på Lillsved, Sen går Flytten mot Göteborg igen!    Jo jag räknar faktiskt ner lite    Tiden har gått ofantligt snabbt, och detta året har verkligen gett mig massor. Nu är jag redo att börja jobba och få en vardag igen. Min egen träning...

Joline


Välkommen! Joline heter jag, haft typ 1 diabetes sen 2års ålder. Med tanke på att jag har Diabetes har jag alltid behövt tänka på min kost samt att regelbunden träning är viktig för att jag ska må bra.

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Fråga Mig

2 besvarade frågor

Länkar


Skapa flashcards