Joline Personlig Tränare & Diabetes Typ 1

Direktlänk till inlägg 23 juni 2012

Diabetes typ 1

Av Joline - 23 juni 2012 22:26

                                       

 

 

När jag var två år så fick jag diabetes typ 1.

Detta innebär då att min egen insulinprodukton är helt ur

funktion ochjag måste injicera insulin med hjälp av en spruta. Tidigt fick jag lära mig att kosten och regelbunden motion var mycket viktig för att jag skulle må bra. 
Från början var det fotboll och innebandy som var den bästa motionsformen tyckte jag. Men när jag var 16 år så blev muskler och gym det som 

kom att bli min stora passion. Träningen kom verkligen i 1:a hand.

Min diabetes fick liksom bara hänga på bäst den ville.

Men för två år sen började jag att gå med i en diabetesgrupp 

tillsammans med andra tjejer i min ålder där vi fick utbyta kunskap

och ge varandra stöd med hjälp av både dietist och diabetessjuksköterska.

Då jag länge och väl hållit på och kämpat med min träning dels för att bygga muskler, men framför allt bli lite mer definierad så insåg jag att jag måste 

låta min Diabetes komma i 1:a hand, sen träningen.
Kommer aldrig att få de resultat jag drömmer om ifall jag inte ligger bra till i mina blodsockervärden och kanke börjar att ändra min kost och verkligen tänka på:

 

* Hur jag äter

* Vad jag äter

 

* När jag äter

 

Mitt motto är att min Diabetes inte ska hindra mig från att få de resultat som jag vill ha.   

 

Jag bestämde mig, och nu är tåget igång!   

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joline - 23 oktober 2013 00:01

Har inte bloggat på väldigt länge..så därför väljer jag att skippa detta ett bra tag framöver, då tiden tyvärr inte finns just nu! men jätte kul att just du hitta hit! :-) finns möjlighet och intresse att följa mig på instagram där jag uppdaterar bet...

Av Joline - 18 juni 2013 10:10

I helgen var jag och några vänner på alströmertrofen nybörjartävling i classic bb, bodyfitness och bodybuilding :-) riktigt kul och grymt duktiga deltagare!! Och vilken motivation man själv får, en riktig kick! I söndags var det först PT kund på ...

Av Joline - 8 juni 2013 22:48

Jag är nu äntligen hemma!! Borta bra men hemma bäst, Var dock otroligt jobbigt att ta farväll av all på skolan. Jag grät och skratta om vart annat. fyy =( men som sagt vi ses snart igen. Kramar i massor till er alla!!!     Vi hade också sista ...

Av Joline - 26 maj 2013 12:41

   Natten mellan torsdag och fredag så vakna jag utav att min insúlin pump larma!!! jaha stop i slangen tänkte jag... Men icke =( Knapp fel, hade varit intryckt längre än 3min..detta har häntmig en gång tidagre..den är helt sönder och man får byta ...

Av Joline - 23 maj 2013 21:47

I måndags vid 10-fikat fick jag svar att jag klarat alla 4 delarna på den Teoretisk delen av av PT provet. Näringslära, muskelfysiologi, träningslära Och beteende. GÖTT!!!! säger jag sååå underbart skönt och det käns verkligen toppen bra    Nu har...

Joline


Välkommen! Joline heter jag, haft typ 1 diabetes sen 2års ålder. Med tanke på att jag har Diabetes har jag alltid behövt tänka på min kost samt att regelbunden träning är viktig för att jag ska må bra.

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Fråga Mig

2 besvarade frågor

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards