Joline Personlig Tränare & Diabetes Typ 1

Direktlänk till inlägg 4 juli 2012

Krypandes ut...

Av Joline - 4 juli 2012 21:01

 


Här sitter jag och vilar benen, körde Ben/Mage idag, näst intill att jag fick krypa ut idag då det gick enastående bra. Härligt tempo och lite folk.. det är fin fint..

 


 

Idag efter att jag cyklat hem från jobbet fick jag fruktansvärt lågt blodsocker, tog aldrig något blodsocker test. Men hade inte direkt tid att tänka på det då jag näst intill trodde jag skulle trilla av pinn.. hela kroppen kändes typ som när fötterna har somnat. Det är så obehagligt.. tog tre druvsocker och ett äpple som jag missat att äta innan.. kanske va det äpplet jag missat äta tidigare under dagen som gjorde att sockret föll.. Lite kan faktiskt göra väldigt mycket för att sockret ska ligga stabilt..


När detta sker, så vill egentligen jag äta allt som kommer i min väg...
Men eftersom jag lärt mig.. att för mig blir det  fel. Jag får ta massa extra insulin och blodsockret ligger högt efter kanske 20min.. Nu äter jag mindre och låter kroppen få den del energi som jag ger den. Det funkar bättre för mig..
Någon som känner igen sig??

 

Vid sådana här riktigt låga dipper, kan det typ kännas som att kroppen helt slutar att fungera, både vad det gäller kropp och knopp   .. Jag vet knappt om jag ska skratta eller gråta.. Jag brukar alltid tänka att ta det lungt det blir bättre du har ätit och sockret kommer sakta och säker att stiga..för mig är det bäst att bara andas lungt och släppa allt vad man håller på med och tänka att
Det Går Över...och snart är jag på benen igen!

 

som tur är händer detta ganska sällan för mig.. jag brukar nästan alltid kolla mitt blodsocker ungefär 10-15 gånger om dagen för att hänga med i kurvan.. 
Men ibland så blir det fel, och jag kanske missar att kolla.. ibland går det vägen ibland inte som idag.. 

 

Nu ska här lagas nyttiga pannkakor, så det finns färdigt att äta till lunch imon med färska jordgubbar till!!   

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joline - 23 oktober 2013 00:01

Har inte bloggat på väldigt länge..så därför väljer jag att skippa detta ett bra tag framöver, då tiden tyvärr inte finns just nu! men jätte kul att just du hitta hit! :-) finns möjlighet och intresse att följa mig på instagram där jag uppdaterar bet...

Av Joline - 18 juni 2013 10:10

I helgen var jag och några vänner på alströmertrofen nybörjartävling i classic bb, bodyfitness och bodybuilding :-) riktigt kul och grymt duktiga deltagare!! Och vilken motivation man själv får, en riktig kick! I söndags var det först PT kund på ...

Av Joline - 8 juni 2013 22:48

Jag är nu äntligen hemma!! Borta bra men hemma bäst, Var dock otroligt jobbigt att ta farväll av all på skolan. Jag grät och skratta om vart annat. fyy =( men som sagt vi ses snart igen. Kramar i massor till er alla!!!     Vi hade också sista ...

Av Joline - 26 maj 2013 12:41

   Natten mellan torsdag och fredag så vakna jag utav att min insúlin pump larma!!! jaha stop i slangen tänkte jag... Men icke =( Knapp fel, hade varit intryckt längre än 3min..detta har häntmig en gång tidagre..den är helt sönder och man får byta ...

Av Joline - 23 maj 2013 21:47

I måndags vid 10-fikat fick jag svar att jag klarat alla 4 delarna på den Teoretisk delen av av PT provet. Näringslära, muskelfysiologi, träningslära Och beteende. GÖTT!!!! säger jag sååå underbart skönt och det käns verkligen toppen bra    Nu har...

Joline


Välkommen! Joline heter jag, haft typ 1 diabetes sen 2års ålder. Med tanke på att jag har Diabetes har jag alltid behövt tänka på min kost samt att regelbunden träning är viktig för att jag ska må bra.

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Fråga Mig

2 besvarade frågor

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards