Joline Personlig Tränare & Diabetes Typ 1

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2012

Otroligt, Men Sant!

Av Joline - 9 augusti 2012 23:45

Idag har det varit en riktigt bra och "Vilande dag" hunnit med att umgås med nära och kära.  Och hunnit träna dubbelpass och bara gjort precis vad jag känt för. Det börjades med att städa mitt hem redan igår, efter det GRYMT ROLIGA Passet i Slottskogen MIT-Fitness med min goa vän Malin, som kommer att hålla pass där inom en kort framtid!   En tjej med mycket kraft, härlig energi, och som verkligen är helt enastående! 

 

Kan verklige rekomendera denna träning om man gillar att vara ute i friska luften, känna den härliga Team känslan som blir i en grupp med endast willpower,  gillar att träna med hjälp av din egen kroppsvikt och lyfta både dig och din kompis/träningspartner till högre höjder.   



Igår kom man knappt inanför dörren pga av att allt verkligen låg utspritt överallt!! Kaos!! så det var bara att hugga in... verkligen inte hunnit med att städa eller fixat när jag kommer hem sent från både gymet eller jobbet. Så prio ett har varit att fixa min mat! Sen prio ett är också vilan för att både orka jobba och låta kroppen återhämta sig från träningen.

 

Nu dessa senaste 2 veckorna känner jag mig verkligen mer orkeslös och med betydligt mindre enrgi och power. Kroppen känns mer ömtålig på något vis, samt att det fett som sitter på diverse ställen och som verkligen varit hårt som sten och suttit som berget, faktiskt mjuknat upp en hel del och även försvunnit på vissa ställen...  

 

 

 

Så idag hittade jag en PRE-WORKOUT ENERGY BOOSTER hemma i skåpet som bara stod, så jag tog en skopa och åkte iväg för ett pass armar!

 

Brukar annars i vanliga fall bara ta 1-2 Koffein tabletter innan ett pass, men nu på denna deff så behövs det lite extra Boost, speciellt NU!!! så testa på detta idag! Jag gillar egentligen inte att äta massa extra tillbehör, väljer helst mat.. men eftersom jag just nu inte får i mig allt via kosten i form av energi så är detta ett alternativ i stundens hetta!    kommer även skriva vad för kosttillskott jag alltid äter, och vilka som kommit som ett extra tillskott på deffen.  Men Strength, Pump, Energy & Focus fick jag verkligen!   

 

 



Stående Bicepscurl med stång

 

2X12 på 15kg 

 

2X6  på 20kg

 

Vad Glad Jag Ser Ut!  


 

 


Sen Efter Lunch Blev det en timme Badminton! Riktigt kul   i vårat kära 

BB-Hallarna   

 

Något som jag alltid gör varje vecka, brukar oftast bli söndgar, är att kolla på kommande vecka... hur den ser ut, mycket jobb..annat runt om som också ska göras..kollar hur jag på bästa sätt kan få in mina pass varje vecka!! Skulle det bli mer eller mindre en vecka så är det inte hela världen, men minst 4 gym pass i veckan kör jag och det funkar super för mig. Samt morgonpromenader när jag hinner med, men prioriterar sömnen först, och lyssnar fullt ut vad min kropp ger mig för signaler.. det är hårfint det där.. men det går om man vill!! 


Med andra ord så är jag taggad på söndag kväll för nya utmaningar nya tag.. jag vet vad som komma skall, och det ska mycket till för att jag ska skippa ett träningspass vill jag lova!   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joline - 23 oktober 2013 00:01

Har inte bloggat på väldigt länge..så därför väljer jag att skippa detta ett bra tag framöver, då tiden tyvärr inte finns just nu! men jätte kul att just du hitta hit! :-) finns möjlighet och intresse att följa mig på instagram där jag uppdaterar bet...

Av Joline - 18 juni 2013 10:10

I helgen var jag och några vänner på alströmertrofen nybörjartävling i classic bb, bodyfitness och bodybuilding :-) riktigt kul och grymt duktiga deltagare!! Och vilken motivation man själv får, en riktig kick! I söndags var det först PT kund på ...

Av Joline - 8 juni 2013 22:48

Jag är nu äntligen hemma!! Borta bra men hemma bäst, Var dock otroligt jobbigt att ta farväll av all på skolan. Jag grät och skratta om vart annat. fyy =( men som sagt vi ses snart igen. Kramar i massor till er alla!!!     Vi hade också sista ...

Av Joline - 26 maj 2013 12:41

   Natten mellan torsdag och fredag så vakna jag utav att min insúlin pump larma!!! jaha stop i slangen tänkte jag... Men icke =( Knapp fel, hade varit intryckt längre än 3min..detta har häntmig en gång tidagre..den är helt sönder och man får byta ...

Av Joline - 23 maj 2013 21:47

I måndags vid 10-fikat fick jag svar att jag klarat alla 4 delarna på den Teoretisk delen av av PT provet. Näringslära, muskelfysiologi, träningslära Och beteende. GÖTT!!!! säger jag sååå underbart skönt och det käns verkligen toppen bra    Nu har...

Joline


Välkommen! Joline heter jag, haft typ 1 diabetes sen 2års ålder. Med tanke på att jag har Diabetes har jag alltid behövt tänka på min kost samt att regelbunden träning är viktig för att jag ska må bra.

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Fråga Mig

2 besvarade frågor

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards