Joline Personlig Tränare & Diabetes Typ 1

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2012

Första Benpasset Gjort...

Av Joline - 30 augusti 2012 21:31

Idag startades dagen med en morgonpromenad med tjejerna i huset...   

 

Sen blev det dags för frukost! 

Nästan som hemma, jag som är så kär i min mat är väldigt lycklig över detta!

 

Vi i huset kommer jätte bra överrens, Vi har verkligen blivit en stor Familj..Nu sitter några i köket och kollar tv och lyssnar på fin musik från Disney, jag och en annan tjej sitter på rummet och bloggar! Känner också att hemma i Göteborg är jag van att ha min egen tid hemma, och skogen finns precis runt hörnet så det är en härlig platts att gå till om man vill ha lite egentid!!  

 

 

  

 

 

 

Viktigt är ju också att ha det mysigt i hemmet, så jag har fått tillåtelse att pynta lite här och där med lite mys saker som jag haft med mig hemifrån... tända ljus på kvällen är ett måste... ** MYSIGT ** 

 

 

 


Idag fick vi också göra sammarbetsövningar utomhus, som avslutades med ett fint tårtbak!!    

 

 

   

 

 

 


Idag blev det också ett Benpass!! Har känt mig lite vilsen i både träning och kost dessa senaste två veckor, men idag känns det som jag åter landat, i detta och i den nya miljön, känns verkligen som jag kommit hem på ett sätt... alla åker i sina bilar och inhandlar diverse varor, kvarg är ett måste hahahaha och idag när jag körde ben på gymet kom en tjej fram och ville gärna lära sig mer inne på gymet, och hon är duktig på att dansa, och det är något jag gärna skulle vilja lära mig mer av..Man får verkligen utbyte av varandras kunskap, och det är så KUL!!! Här ges och tas   

 

 

 


 

 

 

 

 


 
 
Ingen bild

Malin

30 augusti 2012 22:38

Det glädjer mig att se och höra att du kommit till rätta, jag visste det. Du+Lillsved=sant ;)..
Fint och se alla bilder också, minns det som igår när vi satt i köket och myste!

Jag längtar dock efter dig och hoppas att jag snart kan komma upp.. <3 samtidigt kan jag inte annat än vara glad för din skull att du äntligen fått starta denna resa mot din dröm!

Joline

31 augusti 2012 23:02

Hej lillsveds erfarna =)

 
Camilla

Camilla

1 september 2012 13:10

Hej! Hittade din blogg precis. Tänker följa dig. Har själv diabetes typ 1. Är 21 år. Har du instagram? Jag lägger upp bilder på min kost,'motion och blodsocker där! :)

http://Camillabarrborn.instagram.com

Joline

1 september 2012 13:14

Hej! vad roligt att du hitta hit :-)
Jag har det, men inte kommit igång med att använda det :-S men hade varit kul att följa dig!! Önskar dig en fortsatt fin dag Med vänlig hälsning,
Joline

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joline - 23 oktober 2013 00:01

Har inte bloggat på väldigt länge..så därför väljer jag att skippa detta ett bra tag framöver, då tiden tyvärr inte finns just nu! men jätte kul att just du hitta hit! :-) finns möjlighet och intresse att följa mig på instagram där jag uppdaterar bet...

Av Joline - 18 juni 2013 10:10

I helgen var jag och några vänner på alströmertrofen nybörjartävling i classic bb, bodyfitness och bodybuilding :-) riktigt kul och grymt duktiga deltagare!! Och vilken motivation man själv får, en riktig kick! I söndags var det först PT kund på ...

Av Joline - 8 juni 2013 22:48

Jag är nu äntligen hemma!! Borta bra men hemma bäst, Var dock otroligt jobbigt att ta farväll av all på skolan. Jag grät och skratta om vart annat. fyy =( men som sagt vi ses snart igen. Kramar i massor till er alla!!!     Vi hade också sista ...

Av Joline - 26 maj 2013 12:41

   Natten mellan torsdag och fredag så vakna jag utav att min insúlin pump larma!!! jaha stop i slangen tänkte jag... Men icke =( Knapp fel, hade varit intryckt längre än 3min..detta har häntmig en gång tidagre..den är helt sönder och man får byta ...

Av Joline - 23 maj 2013 21:47

I måndags vid 10-fikat fick jag svar att jag klarat alla 4 delarna på den Teoretisk delen av av PT provet. Näringslära, muskelfysiologi, träningslära Och beteende. GÖTT!!!! säger jag sååå underbart skönt och det käns verkligen toppen bra    Nu har...

Joline


Välkommen! Joline heter jag, haft typ 1 diabetes sen 2års ålder. Med tanke på att jag har Diabetes har jag alltid behövt tänka på min kost samt att regelbunden träning är viktig för att jag ska må bra.

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Fråga Mig

2 besvarade frågor

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards