Joline Personlig Tränare & Diabetes Typ 1

Direktlänk till inlägg 17 september 2012

Spinning!!!

Av Joline - 17 september 2012 22:05

Hejsan svejsan! =) lite dålig på att blogga men det är verkligen saker i ett hela hela tiden, underbart!! 

 

Helgen spenderades hemma i kära göteborg, fick möjligheten att samåka med bil... dock vet i fan vad som hände men tog 5 timmar till Linköping från Stockholm...hahahahah vilken Roadtripp, så på hemvägen när vi såg denna skylten för att plocka upp styrkan tillbaka till Lillsved så jublade vi i kör hahahaha tog bara 2 tim denna gång....   
" Linköping "

 

 

 

Förra veckan fick vi börja med styrketräningsutbildningen så blev att öva på en kompis hemma i Göteborg, tror det gick bra, det kändes bra i alla fall från bådas håll...tur det  Passet som jag gjort är ett pass som ska vara för nybörjare i gymet, så det är bara maskiner vi får använda oss av. 

 

Nu när jag kom hem så tog jag det jätte lungt, behövde få en del ensamtid och fylla på med energi... bodde hemma i kära frölunda underbart att se lite affärer när man tittar ut och bara kunna strosa runt... är nog mer stadsmänniska än jag trott från början... 

 

 

 


Älskar verkligen Lillsved och alla underbara här och de fem som jag bor ihop med, men samtidigt är det en stor omställning och har inte hunnit reflektera och hämta kraft mellan varven men gjort detta i helgen på hemmaplan så nu är man taggad och laddad igen och wow vad det är häftigt här med ALLT som vi gör här tillsamman!!   

 

Tillbringade en hel del tid med goa vänner och min favorit kille!! klart   

 

 



Jo jag är också duktig på att sprida ut mina saker och packa med mig alldeles för mycket, men samtidigt så är jag impulsiv och man vet ju faktiskt aldrig vad som kan hända när man är hemma en helg på besök      

Men hitta i alla fall ett rätt på bilden hahahaha going där!!

 

 

 


Denna vecka har vi också fått börja med spinning och det gillas verkligen, såå kul... så idag kan man säga att kroppen fått köttas ordentligt,

 

Spinning 45min

paddlat 50min

verkligen mosat ryggen i gymet

1 tim box

 

men underbart är det, jag och en riktigt stark tjej här på skolan körde lite box kombinationer sista timmen i gymet, och jävlar vad kul det va!! nästa gång blir det ett pass på riktigt detta va bara lite uppvärmning...      

Så kul att köra med en tjej i ens egen kaliber... weeee!!!! 

 

och förra veckan kördes det brottar fys, ett galet pass!! Har inte haft sån träningsvärk i ryggfileerna på länge,,, lovely..   

 

 

Kolla stilen längst bort!!!   

 

 

 

Nä nu blir det att tagga för morgondagen så kroppen får sin vila efter denna underbara dag! och tagga för spinning imon...

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joline - 23 oktober 2013 00:01

Har inte bloggat på väldigt länge..så därför väljer jag att skippa detta ett bra tag framöver, då tiden tyvärr inte finns just nu! men jätte kul att just du hitta hit! :-) finns möjlighet och intresse att följa mig på instagram där jag uppdaterar bet...

Av Joline - 18 juni 2013 10:10

I helgen var jag och några vänner på alströmertrofen nybörjartävling i classic bb, bodyfitness och bodybuilding :-) riktigt kul och grymt duktiga deltagare!! Och vilken motivation man själv får, en riktig kick! I söndags var det först PT kund på ...

Av Joline - 8 juni 2013 22:48

Jag är nu äntligen hemma!! Borta bra men hemma bäst, Var dock otroligt jobbigt att ta farväll av all på skolan. Jag grät och skratta om vart annat. fyy =( men som sagt vi ses snart igen. Kramar i massor till er alla!!!     Vi hade också sista ...

Av Joline - 26 maj 2013 12:41

   Natten mellan torsdag och fredag så vakna jag utav att min insúlin pump larma!!! jaha stop i slangen tänkte jag... Men icke =( Knapp fel, hade varit intryckt längre än 3min..detta har häntmig en gång tidagre..den är helt sönder och man får byta ...

Av Joline - 23 maj 2013 21:47

I måndags vid 10-fikat fick jag svar att jag klarat alla 4 delarna på den Teoretisk delen av av PT provet. Näringslära, muskelfysiologi, träningslära Och beteende. GÖTT!!!! säger jag sååå underbart skönt och det käns verkligen toppen bra    Nu har...

Joline


Välkommen! Joline heter jag, haft typ 1 diabetes sen 2års ålder. Med tanke på att jag har Diabetes har jag alltid behövt tänka på min kost samt att regelbunden träning är viktig för att jag ska må bra.

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Fråga Mig

2 besvarade frågor

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards